
Foto: NIC.LV
Būt vai nebūt pieejamam tiešsaistē? Ja kādreiz kādu māca šaubas par nepieciešamību digitalizēt savu uzņēmējdarbību, tad COVID tās ir izkliedējis, un atbilde uz šo nedaudz pārfrāzēto Šekspīra jautājumu ir skaidra: būt! Katra krīze ir kaut kā jauna sākums, par to liecina 40202 jauni reģistrēti .LV domēna vārdi 2021. gadā. Taču vai šī digitalizācijas kāre tik pat strauji turpināsies? Laiks rādīs.
Latvijas tirgu tiešsaistē strauji iekaro ne tikai vietējie, bet arī mūsu kaimiņvalstu uzņēmēji. Īpaši jāizceļ Lietuva, kura 2021. gadā kļuva par visaktīvāko ārvalsti, kas visaktivāk reģistrē .LV domēna vārdus, no “troņa” gāžot ilggadējo līderi Vāciju. Ievērojami (par 137%) ir pieaugusi arī Krievijas uzņēmumu vēlme uzrunāt Latvijas patērētājus ar mājaslapas nosaukumu .LV domēnā.
Pieaugot digitalizācijai, pieaug arī tiešsaistes uzbrukumu skaits. Taču arī interneta lietotāji kļūst uzmanīgāki un arvien vairāk uzticas pārbaudītām vērtībām - vietējām .LV mājaslapām.
.LV mājaslapu apmeklējums gada laikā ir audzis par 8%. 2021.gads bija uzvaras gājiens uzņēmējiem ar lokāli orientētu mājaslapu nosaukumiem, kā arī tiem, kuri katru tirgu uzrunāja mērķēti.
Par to liecina apmeklētāko vietņu dati (Alexa) – kopumā 40% no TOP 500 Latvijā apmeklētākajām mājaslapām (2021.gada oktobrī) ir vietējās .LV mājaslapas. Šī tendence izvēlēties vietējo nav unikāla tikai Latvijā, bet gan visā Eiropā.
Vairāk informācijas lūdzu lasiet šeit: NIC.LV
/Teksta avots: NIC.LV/